Xironaxia-Χειροναξία
Αυτή η ιστοσελίδα είναι αφιερωμένη στη καλλιτεχνική δουλειά του Νίκου Σταθόπουλου (Νισυριώτικη γνωριμία, και καλού φίλου απ’ την σχολή καλών τεχνών).
Nikos Stathopoulos born in Zurich of Switzerland , lives and works in Athens.
He is a graduate of the Athens School of Fine Arts (ASFA) with faculty supervisors P. Charalambous , J. Skaltsas and M. Manousakis in painting, M. Mpampousis in photography and by N. Tranos in sculpture.
Now he works as a Photographer, Designer and runs a ship engine repair unit at Piraeus since 1994
His work originates from physicality, geometry and gesture. The scale of his creations is based on the human being. Aiming at creating a unique journey for everyone, to make each viewer an active part of his work and make him experience primarily dilemmas, fears which usually are supposed to be solved but actually have been accepted and stored within.
Χειροναξία
Από τις αρχές του 19ου αιώνα έως τις μέρες μας ο ρυθμός αλλαγής στον τρόπο ζωής του ανθρώπου αυξάνεται ραγδαία. Σε αυτό το χρονικό πλαίσιο, στην καλλιτεχνική δημιουργία οι αλλαγές που γίνονται είναι πρωτοφανείς, με αποτέλεσμα καινούριες έννοιες να κάνουν την εμφάνιση τους.
Η γραμμή του σχεδίου περνάει στον χώρο και γίνεται ύλη.
Με τον συγκερασμό των καινούριων υλικών, της τεχνογνωσίας που χτίστηκε μέσα στον χρόνο και την πρωτοπορία της τέχνης, δημιουργούμε λειτουργικά γλυπτά, προσαρμοσμένα στον σύγχρονο τρόπο ζωής.
Με γνώμονα την χειροναξία κάθε αντικείμενο που δημιουργούμε είναι μοναδικό, μπορεί να προσαρμοστεί στις ανάγκες του κάθε χώρου και στην χρωματική συγχορδία που του ταιριάζει.
Γλυπτική χειροποίητη αιώρα
Η γλυπτική χειροποίητη αιώρα, λόγο του σχεδιασμού της και της επιλογής των υλικών κατασκευής της , πάλλεται αμφίδρομα και στους τρεις άξονες του χώρου, με αποτέλεσμα ο χρήστη της να έχει την αίσθηση της αιώρησης, πάνω στην επιφάνεια της θάλασσας.
ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΛΙΣΤΙΚΟ ΡΗΤΟ ΝΙΣΥΡΙΩΤΙΚΟ:
Την ίδια ώρα
που οι άλλοι πηγαινοέρχονται με τον Διαγόρα
εγώ είμαι εδώ κι ώρα
ξαπλωμένος πάνω στην αιώρα
‘Ο ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ ΚΑΙ ΤΑ ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΛΙΚΙΑ ΤΟΥ’
THE TWELVE STEPS; ΤΑ ΔΩΔΕΚΑ ΣΚΑΛΟΠΑΤΙΑ
“Οι δώδεκα θέοι, απ’ ένα βήμα ο καθένας κι έφτασε …>>>>>>……>>>>>>… ΠΟΥ????????????ΠΟΙΟΣ????????????ΠΟΥ????????????ΠΟΙΟΣ”
ΚΙ ΈΦΤΑΣΕ μονάχος στη κορυφή του Ολύμπου Ο μοναχός
Videos
ΟΙ ΔΥΟ ΡΟΔΕΣ
‘Ο ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ ΚΑΙ ΤΑ ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΛΙΚΙΑ ΤΟΥ’
Ανάμεσα σε δυό ρόδες κορμόψυχε νου σε αναποδογυρίζουν
-μια πάνω το κεφάλι
και την άλλη κάτω-
οι χειρονακτικές σου σκέψεις
MACHINE π
Ο ΚΥΒΟΣ Ο ΚΥΒΟΣ Ο ΚΥΒΟΣ Ο ΚΥΒΟΣ Ο ΚΥΒΟΣ Ο ΚΥΒΟΣ
Ο ΚΥΒΟΣ Ο ΚΥΒΟΣ Ο ΚΥΒΟΣ Ο ΚΥΒΟΣ Ο ΚΥΒΟΣ Ο ΚΥΒΟΣ
Για να του δείξει πόσο εκτιμά την τέχνη του Νίκου Σταθόπουλου, ο Καραγκιόζης (και τα καραγκιοζάκια του) του αφιερώνουν τα παρακάτω στιχάκια
ΓΡαΦοΝΤαΣ
ΓΡάΦοΝΤαΣ δημιουργώ τους αναγνώστες μου
αναρωτιέμαι πως θα νιώθει κανείς
όταν τους αγναντεύει
να με διαβάζουν
αυτή η τόσο υπέροχη θέα
ίσως δεν θα ευλογηθώ ποτέ
να την δω
μα δεν με πειράζει
αφού εγώ γρΑφΟντΑς
δημιουργώ τους αναγνώστες μου
Αφιερωμένο στους δυο Νίκους (τον Σταθόπουλο και το Καρούζο)
Γράφοντας Εκδικούμαστε τα Πράγματα (Νίκος Καρούζος)
ΓΡΑΦΟΝΤΑΣ εκδικούμαστε τα πράγματα
μαύρη εκδίκηση
κορνάρισμα στο γάμο του ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗ
θάλεγα όμως το σκοτάδι μεγάλο προνόμιο
τη νύχτα είναι ανοιχτά όλα τα ερωτήματα
χθες το θυμήθηκα πως οι λέξεις
τα μαύρα μας αγγελούδια
οι αμέτοχες στον έρωτα ιερόλουδες
λικνίζονται σαν ασέβιες πάντοτε:
Ο ΑΞΟΝΑΣ
…………ΜΕΣΑ-ΕΞΩ
…………………….ΜΕΤΑΔΟΣΗ
………………………………..ΑΡΧΑΙΟΣ ΝΑΟΣ
…………………………………………………ΜΙΚΡΟΓΡΑΦΙΑ
…………………………………………………………………ΑΓΡΟΤΕΡΑ
……………………………………………………………………………ΠΕΡΙΜΕΤΡΟΣ
………………………………………………………………………………ΟΛΥΜΠΙΟΣ
……………………………………………………………………………ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
……………………………………………………………………………ΧΕΙΡΟΝΑΞΙΑ
………………………………………………………………………ΕΠΙΤΕΛΕΣΗΣ
……………………………………………… ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ
……………………………… ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
………………ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ
ΚΟΡΙΤΣΙΑ
…………….ΦΕΣΤΙΒΑΛ
…………………………..ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΣ
………………………………………………..ΧΩΡΟΣ
………………………………………………………….ΑΠΟΤΥΠΩΜΑ—————ΓΥΑΛΙ
ΤΕΧΝΟΠΟΛΙΣ—————-ΕΚΦΡΑΣΗ—————-ΠΟΛΥΔΙΑΣΤΑΤΟΣ
—-ΔΥΝΑΜΙΚΟΤΗΤΑ————– ΖΩΝΤΑΝΟΣ——- ΦΑΓΗΤΟ———–ΦΑΚΟΣ
Ο ΠΡΩΤΟΣ ΔΕΙΠΝΟΣ>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>ΑΣΠΡΑΓΟΡΙΤΗΣ:
είναι μερικές απ’ τις λικνιζόμενες λέξεις που χρησιμοποιεί ο Νίκος Σταθόπουλος στην ιστοσελίδα του.
γοερότητα μέσα μου
της ανέπαφης σιγής
και το στόμα μου
αγαλλόμενο βάραθρο
που συντρίβομαι πάνω
σε στίχους αρμαθιές.
Θα ‘θελα δίχως φωνήεντα
τους βραδιάτικους καημούς
να ρημάξω
τα χιλιόχρονα βάσανα.
Τι ειν’ η τόση λογική;
δεν είναι μια πετυχημένη
παραφροσύνη;
Στο κάθε πυροτέχνημα η νύχτα,
νύχτα ξαναμένει
τα όνειρα: ξερόκλαδα στην ερημιά
κ’ η θάλασσα το άσυλο του τίποτα,
CARRIES HIS HOUSE CELL
This project is a performance held in BETON 7 in Athens under V_IDEAS, EPITELESEIS. Project Title Walk. The project deals with the solution of socio-political impasse of people experiencing the harshness of economic crisis. The effector featured a monocoque white workwear; Counter Terrorism service; ……. carries his house-cell like Jesus who were carrying the cross and the periphery on the road with a final destination where a tree is raised and suspended … ..
Photography
The photo sections he makes vary depending on the needs of space and time. The main axis (look) is his painting. He wants his frames to contain maximum information, indirectlyfocusing on the main subject. In this way, the space of “inside-out” creates motion and transmits a second sense beside that of the documentary.
ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ (ΓΙΟΥΛΑ)
ΒΟΥΤΩΝΤΑΣ
ΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖ
HOUSE CELL Η ίσως και το κλούβινο κρεβάτι
FREEDOM
The performance took place in the context of the photography festival of Athens in 2013 . A group of performers, consisting of three girls dressed in the typical way of three political ideologies and a man as arranger. The performer lead and instructed the girls who worked as a team. The girls accordinaly with their characteristic attire, handed to the festival’s public flyers suggesting the release of three current political entities (Kostas Sakkas – Anarchist ideology, Akis Tsochantzopoulos – governmental, Nikos Michalioiakos – Nazi ideology). The public reactions were four. Statistically, 20% objurgated those who did not react, another 20% had no knowledge about the specific political figures and asked about who they were, 59% did not react at all, simply shocked and could not comprehend what was happening before their eyes, finally the remaining 1% countered the performers, demanding an explanation.
ΣΤΑ ΛΟΥΤΡΑ ΤΗΣ ΝΙΣΥΡΟΥ, ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΤΟΥ 2010
ΣΤΑ ΛΟΥΤΡΑ ΤΗΣ ΝΙΣΥΡΟΥ, ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΤΟΥ 2010
Recent Comments