ΑΣΙΜΟΣ-ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΕΙΟΥ…ΓΙΟΥΣΟΥΡΟΥΜ ΚΑΙ ΒΟΛΤΑ…
ΔΥΟ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΣΙΜΟ. Η ΜΙΑ ΕΓΙΝΕ ΣΤΗΝ ΚΟΖΑΝΗ ΤΟΝ ΑΠΡΙΛΙΟ ΤΟΥ 2015 ΚΑΙ Η ΔΕΥΤΕΡΗ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΤΟΝ ΜΑΙΟ ΤΟΥ 2019 ΣΤΟ ΡΟΜΑΝΤΖΟ.
ΔΙAΦΟΡΑ ΒΙΝΤΕΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΣΙΜΟ ΟΠΩΣ Η ΜΗΧΑΝΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΚΑΙ ΜΙΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΣΤΑ ΧΑΝΙΑ ΤΟ 1984.
ΕΠΙΣΗΣ ΔΥΟ ΤΡΙΑ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΚΡΟΚΑΝΘΡΩΠΟΥΣ.
ΤΕΛΟΣ ΚΑΝΑ ΔΥΟ ΠΟΙΗΤΙΚΕΣ ΑΛΗΤΕΙΕΣ ΤΟΥ ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗ ΚΑΙ ΜΙΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΑΣΙΜΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ ΤΟ 1987 (11-05)
ΕΥΤΟΥΝΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ-ΚΙ ΑΣ ΦΑΝΕΙ ΠΑΡΑΞΕΝΟ-ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟ ΝΑ ΔΙΩΧΘΕΙ, ΓΙΑΤΙ Ο ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΤΟΥ ΑΠΟ ΠΑΝΤΟΤΕ ΠΑΛΕΥΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΚΦΡΑΣΗ, ΚΑΙ ΤΟ ’ΧΕΙ ΚΑΤΑΚΤΗΣΕΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥ, ΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΣ ΑΝΤΙΤΙΜΟ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΧΑΜΑΛΙΚΙΑ.
[…]
ΤΕΛΟΣ, ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΑΥΤΟ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΝΤΟΥΚΟΥ ΚΑΙ ΔΕ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΠΟΤΕ ΤΗΣ ΜΟΔΑΣ ΟΣΟ ΖΕΙ Ο ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΤΟΥ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΜΟΝΟ ΤΟΥ. ΔΙΟΤΙ ΕΙΝΑΙ-ΘΑ ’ΛΕΓΕ ΚΑΝΕΙΣ-«ΕΚΤΟΣ ΤΟΠΟΥ ΚΑΙ ΧΡΟΝΟΥ», ΠΑΡΟΤΙ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΤΟΠΟ ΚΑΙ ΣΕ ΧΡΟΝΟ, ΚΑΙ ΑΠΛΟΙΚΑ ΑΤΟΠΟΝ. ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΔΙΑ ΤΗΣ ΕΙΣ ΑΤΟΠΟΝ ΑΠΑΓΩΓΗΣ ΑΝΑΓΚΑΙΟΝ.
[…]
ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΚΑΘΕΤΙ ΚΑΙ Ο,ΤΙ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΩ ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ ΕΓΩ, ΩΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΘΕΙΣ ΑΛΗΤΗΣ ΚΑΙ ΣΧΙΖΟΕΙΔΗΣ. ΟΧΙ ΣΥΜΦΩΝΩΣ ΤΩ ΝΟΜΩ. ΟΥΔΕΜΙΑΝ ΣΧΕΣΙΝ ΕΧΕΙ Ο ΝΟΜΟΣ Μ’ ΕΜΕΝΑ ΚΙ ΕΓΩ Μ’ ΑΥΤΟΝ.
ΑΛΛΑ ΕΤΣΙ ΓΙΑ ΤΟ ΕΤΣΙ. ΓΙΑΤΙ ΠΑΝΤΑ ΑΝΑΛΜΒΑΝΩ ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ ΤΟΥ ΤΙ ΚΑΝΩ.
ΚΑΙ ΔΕ ΓΙΝΕΤΑΙ. ΤΟ ΚΑΝΩ.
ΑΛΛΑ ΑΥΤΟ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΙ ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ!!!
ΚΑΝ’ ΤΟ ΛΟΙΠΟΝ!
ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΟΛΟΓΟ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ
Αν θέλετε να Ψάξετε…
ΑΝ ΘΕΛΕΤΕ να ψάξετε
το πτώμα
που κείται ενθάδε
άδικα θα κοπιάσετε.
Διότι πτώμα δεν υπάρχει,
το πτώμα σάς την έσκασε
και πήγε βόλτα.
Σελ. 15
ΕΝΘΑΔΕ ΚΕΙΤΑΙ (ΚΟΚΤΕΙΛ ΜΟΛΟΤΟΦ)
Ενθάδε κείται ο νεκρός
ψυχόλεπρος
άραγε εκείνος αυτοκτόνησε
ή μήπως πήγε βόλτα
ξεκλειδώνοντας
τη μεγάλη τούτη πόρτα;
τα της ανθρώπινης ζωής όλα
είναι άδικα
πτώμα πάνω στο χώμα
δεν υπάρχει
εξαρχής αρχή
των Εξαρχείων ο εθνάρχης
η αδικία για (και προς) τον Άσιμο
ήταν τόσο οικεία
άδικα λοιπόν κοπιάζετε
θαυμάστε κάποιο ζώο πως ηλιάζεται
κι εσείς ας λέτε ό,τι θέλετε
σας την έσκασε
σαν βόμβα μολότοφ έσκασε
©MENELAOS KARAGIOZIS, HELLENIC POETRY, 2019
Ο ΦΩΤΗΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΘΑ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙ ΚΑΙ ΝΕΑ ΕΚΘΕΣΗ (ΝΕΟ PROJECT ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΣΙΜΟ) ΑΥΤΗ ΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΣΤΟ ΡΟΜΑΝΤΖΟ ΤΟ ΜΑΙΟ ΤΟΥ 2019.
ΓΙΟΥΣΟΥΡΟΥΜ
ΤΡΙΤΗ 21 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2015, ΠΑΛΙΑ ΑΠΟΘΗΚΗ ΤΟΥ ΟΣΕ, ΚΟΖΑΝΗ
Ο Φώτης Καραγεωργίου είναι εικαστικός καλλιτέχνης. Μοιράζει το χρόνο του μεταξύ Κοζάνης (της γενέτειρας του), Αθήνας (περιστασιακά) και Ύδρας (τα καλοκαίρια, όπου βιοπορίζεται πουλώντας τις ζωγραφιές του και χειροποίητα κοσμήματα). Αν αυτός ο τύπος ζούσε στις ΗΠΑ του 1967 και του ΄68, σίγουρα θα έκανε παρέα με τον Corso και τον Ginsberg.
Μου μίλησε πρώτος γι’αυτόν ο δημοσιογράφος Γιώργος Αλλαμανής πριν από ένα χρόνο περίπου. ”Υπάρχει ένας άξιος εικαστικός” μου είχε πει ”που ετοιμάζει ένα project για τον Νικόλα Άσιμο δίχως να χρησιμοποιεί ούτε τα τραγούδια του, ούτε καν τη φάτσα του Άσιμου”! ”Τι σόι project για τον Άσιμο ειν’αυτό” αναρωτήθηκα, ”χωρίς Άσιμο”; Την απορία μού έλυσε ο ίδιος ο Καραγεωργίου, ο οποίος είχε την καλωσύνη να μου στείλει αποκλειστικό φωτογραφικό υλικό από το στήσιμο των έργων του, εν όψει της έκθεσης με τίτλο ”Γιουσουρούμ”, που ξεκινάει αυτή την Τρίτη 21 Απριλίου – σημαδιακή ημερομηνία – μέσα στην παλιά αποθήκη του ΟΣΕ στην Κοζάνη.
Στην ουσία ο Καραγεωργίου συνδιαλέγεται με τα γραπτά του Νικόλα Άσιμου, δημιουργώντας κάποια δικά του εμπλουτισμένα με την εικαστική τέχνη, που σπούδασε, κατέχει και ανέκαθεν εξασκούσε. Σ’ αυτά υπάρχει ο Άσιμος, τον ”βλέπουμε”, αλλά κυρίως βλέπουμε τον άσημο δημιουργό, τον περιθωριοποιημένο και κυνηγημένο, του παρελθόντος και του παρόντος.
Κι αν ο καλλιτέχνης για πολλούς μήνες αναζητούσε τους χορηγούς που θα έκαναν πραγματοποιήσιμη την έκθεση του, η τοπική κοινωνία της Κοζάνης και οι στενοί συγγενείς του Άσιμου αγκάλιασαν και στήριξαν το εγχείρημα του. Λογικό, αν σκεφτούμε πρώτα απ’ όλα πως ο αυτόχειρας τραγουδοποιός ήταν Κοζανίτης, πως ο αδερφός του εξακολουθεί να ζει εκεί και πως μέχρι πρόσφατα διεξαγόταν φεστιβάλ τραγουδιού με την ονομασία ”Νικόλας Άσιμος”!
Το πηλίκιο ενός μπάτσου βρίσκεται τοποθετημένο μέσα σε μία τεράστια κλεψύδρα. Ο χρόνος μετράει αντίστροφα – υπέρ ή κατά, άραγε; – για την κρατική καταστολή, την οποία τόσο έντονα βίωσε ο Άσιμος πέριξ των Εξαρχείων της δεκαετίας του 1980.
Αλλού, ένα λουλούδι ξεπροβάλλει μέσα από ένα βουνό κοπριάς. Και ο νους πετάει σε εκείνες τις συγκλονιστικές φράσεις του Άσιμου: ”Για τα δεσμά μας δε φταίει πάντα η σκλαβιά, μα η υποταγμένη μας καρδιά”.
Ο ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΣΙΜΟΣ ΖΩΝΤΑΝΕΥΕΙ ΣΤΗΝ ΚΟΖΑΝΗ
Σύμφωνα με τη θεωρητικό Τέχνης, Ισαβέλλα Κλαδάκη, ”ο Φώτης Καραγεωργίου αποπειράται να χτίσει μια γέφυρα του τότε και του τώρα, παίζοντας χωροταξικά με αντιθετικά δίπολα, όπως το μέσα – έξω, το θεσμικό – εξωθεσμικό, αλλά και εσωτερικής υποκειμενικής αντίληψης και εξωτερικής αντικειμενικής πραγματικότητας”. Η Κλαδάκη λέει και κάτι άλλο στο προλογικό κείμενο της για την έκθεση του Καραγεωργίου, ότι υπό το πρίσμα της ίδιας της αντισυμβατικής ύπαρξης του Άσιμου μέσα σε μία συμβατική και βαθιά συμπλεγματική κοινωνία, μία έκθεση γι’αυτόν δε φαντάζει παράξενη σήμερα. Ενδεχομένως και να είναι έτσι, αφού τα λόγια του Άσιμου, όπως και της Γώγου, εξακολουθούν να βάζουν φωτιές όχι σε κάδους, αλλά σε τοίχους του λεγόμενου ιστορικού κέντρου της Αθήνας. Και σαν κανείς περάσει από την Καλλιδρομίου, ξέρει ή θα φροντίσει να μάθει πως εκεί έζησε κάποτε ένας ατόφιος καλλιτέχνης, ψυχοευπαθής (δανείζομαι τον υπέροχο χαρακτηρισμό του Γιάννη Ζουγανέλη για τη Φλέρυ Νταντωνάκη) και σε καμία περίπτωση ψυχοπαθής.
Πολλά από τα έργα του Καραγεωργίου μοιάζουν με εκείνα τα περιβόητα μαύρα πουλιά που έκαναν τραμπάλα στις ταράτσες ετοιμόρροπων σπιτιών, Εξάρχεια – Μεταξουργείο – Πατήσια – Μετς. Πουλιά περήφανα, σωστά παγώνια παρά το μαύρο χρώμα τους, που αφανίστηκαν από εντεταλμένους ελεύθερους σκοπευτές. Δικαιώθηκε, όμως, η σπανιότητα και η ομορφιά τους από τον χρόνο, που μπορεί να αργεί, μα δε λησμονεί.
Συνέντευξη – Νικόλας Άσιμος (Ελευθεροτυπία, 11-5-1987)
Αναλαμβάνω την ευθύνη να μου κάνει μήνυση όλος ο ελληνικός λαός, αν υπάρχει.
Γιατί;
Έχω σκοπό να διαλύσω το έθνος, μπας κι αποκτήσει συνείδηση.
Γιατί βγάζεις τα τραγούδια σου σε κασέτες σαν αυτοπαραγωγός; Δεν τα βρίσκεις με τις εταιρίες;
Με στήνουν, με κοροϊδεύουν. Όλοι κοιτάνε να φάνε το ζουμί από μένα. Γι’ αυτό όλα, ακόμα κι ο μοναδικός δίσκος που έχω βγάλει με σήμα το βουβάλι, δική μου παραγωγή είναι. Τον έδωσα για εκμετάλλευση στο υποκατάστημά μου στη “Μίνως”.
Μπορεί να μην έχω μία αλλά έχω μέγιστη σοφία και στο εξής εγώ θα κυβερνώ το χρήμα. Γιατί εγώ ξέρω που θα το δώσω κι έχω σκοπό στο πρόγραμμά μου να ξαναφτιάξω τις αρχαίες μου τριήρεις και να βάλω κωπηλάτες τα πρεζάκια κι όλους τους ψυχοφαρμακωμένους. Τους δε ψυχίατρους θα τους πετάξω στη θάλασσα σαν σαβούρα.
Είσαι περιθωριακός; Αισθάνεσαι λίγο Διογένης, όπως αυτός της κασέτας σου;
Κατ’ αρχήν δεν υπάρχει περιθώριο. Το ‘χει φάει ο…πράσινος πετροφάγος, που θα φάει και το γιο μου το Διονύση, που εκμεταλλεύεται το περιθώριο. Ό,τι λέω το ‘χω κάνει. Έχω γίνει ο ίδιος ο Διογένης. Όχι μονάχα στα λόγια μα στην πράξη και στο είναι. Κι ο Μέγας Αλέξανδρος υπήρξε μπούφος! Θα τον είχα κι αυτόν κωπηλάτη στις αρχαίες μου τριήρεις, αν μπορούσε να λύσει το Γόρδιο Δεσμό με την ψυχή του κι όχι με το σπαθί του. Ένα από τα αρχαία μου ονόματα είναι Πέπλος, Μυστήριος και Γρίφος. Είμαι ο Γόρδιος Δεσμός σας. Πολεμήστε να με λύσετε, αλλά με την ψυχή σας και την καρδιά σας κι όχι με το σπαθί σας.
Να μιλήσουμε για ταυτότητα των τρ…
Ταυτότητα τώρα έχω βγάλει, τώρα έγινα Έλλην υπήκοος. Μου την είχαν πάρει. Την βλέπεις; Άνευ θρησκεύματος (τη δείχνει). Αυτό που πιστεύω είναι το αρχαίο δωδεκάθεο των Ελλήνων.
Τι αμφισβητείς, τι ψάχνεις μέσα από τα τραγούδια σου;
Γυρεύω “ανυπότακτες ματιές”, όπως λέω σ’ ένα απ’ αυτά.
Ακούγονται στο ραδιόφωνο ή στην τηλεόραση;
Πολεμάω μ’ έναν άνθρωπο που είναι μεγάλος μου εχθρός, τον άνθρωπο που ελέγχει τα δίκτυα. Αλλά όταν τον βρήκα στο δρόμο, κατάλαβα ότι είναι γεννημένος μπούφος κι όχι μπούφος μέσα στον μπούφο όπως είμαι εγώ. Είναι ένας απλός δημόσιος υπάλληλος κι όταν τον ρώτησα γιατί μ’ απαγορεύεις και του μίλαγα για τον άνθρωπο που ελέγχει τα δίκτυα αυτός κατάλαβε λάθος και νόμιζε ότι εννοούσα το τερματοφύλακα της Εθνικής, που έφαγε γκολ εκείνη τη στιγμή…Δεν αφήνουν τραγούδια μου στο ραδιόφωνο όπως το “Καταρρέω”, ο “Σάλιαγκας” ή το “Βενσερέμος” που λέει ο Παπακωνσταντίνου.
Υπάρχουν διάφορα είδη μουσικής στα τραγούδια σου. Πως τα συνδυάζεις όλα αυτά;
Όλες οι μουσικές είναι ένα κι ένας καλλιτέχνης όταν είναι τίμιος και καθαρός έχει δικαίωμα να περνάει μ’ οποιαδήποτε μουσική θέλει – αν μπορεί και να τη φτιάξει – μηνύματα στον κόσμο. Απλώς δεν έχω τα μέσα να τα κάνω όπως θέλω.
Έχεις τόσα όργανα, τόσους μουσικούς σ’ αυτά. Τους πληρώνεις ή έρχονται αφιλοκερδώς;
Τους έχω πληρώσει και με το παραπάνω εκτός από δύο τρεις που είναι εντάξει παιδιά, έρχονται αφιλοκερδώς, όπως π.χ. ο Θύμιος Παπαδόπουλος. Μια τέτοια παραγωγή σε λεφτά, άσε τον κόπο και την υπερεργασία, την πληρώνω δέκα φορές παραπάνω από οποιαδήποτε εταιρία. Δεν εξαπάτησα κανένα, ό,τι έχω πει το έχω κάνει.
Επιβιώνεις με τη μουσική; Πως τη βγάζεις;
Με εκατομμύρια χαμαλίκια από άλλες δουλειές. Μέχρι φούσκες για τα πιτσιρίκια πουλάω.
Στους στίχους σου υπάρχει σαρκασμός αλλά και τρυφερότητα. Πέρα από την εξουσία υπάρχει κι ο έρωτας. Πως συνδυάζεται στην ψυχοσύνθεσή σου;
Δεν βρέθηκε ποτέ καμιά γυναίκα να μ’ αγαπήσει κι ούτε να μου κάνει καμιά δουλειά.
Τι δουλειά;
Ένα αυγό τηγανητό, ας πούμε. Μ’ έχουν εκβιάσει όλες μέχρι θανάτου. Γιατί όλες είναι σκλάβες γεννημένες, προτιμάνε τα χαρέμια. Γι’ αυτό παν απ’ τη μια με τους παπάδες και την άλλη με τους δερβισάδες. Είναι πουλημένες, ειδικά οι φεμινίστριες.
Γιατί ειδικά οι φεμινίστριες;
Όταν πήγα το ’81 να κάνω κατάληψη στο Άγιον Όρος είχα μαζί μου 15 φεμινίστριες. Αυτές πήγαν με τους καλόγερους και μένα κόντεψαν να με σκοτώσουν.
Σ’ ενοχλεί ότι είσαι άγνωστος στο ευρύ κοινό;…Άσημος εμπορικά;
Είμαι ο πιο εμπορικός απ’ όλους. Αν υπάρχει μια συνωμοσία γύρω μου, είναι γιατί φοβούνται τη δύναμή μου. Όλοι είναι βολεμένοι και με νομίζουν ίδιο μ’ αυτούς, μπας και τους φάω τη θέση. Η συνέντευξη που δίνω δεν απευθύνεται σε κομπλεξικούς. Δεν θα φάω τη θέση κανενός. Τον πλανήτη προσπαθώ να ελευθερώσω. Να διαλύσω όλες τις πολεμικές βιομηχανίες, να γκρεμίσω τα τρελάδικα και να κάνω τις εκκλησίες μαγειρεία.
Εκτός από κριτική κάνεις και αυτοκριτική;
Πάντα αυτοσαρκάζομαι. Όταν με λέω μπούφο, πατάτα, σκόρδο και κρεμμύδι. Όταν με λέω γυναίκα, αλλά ποτέ γυναικωτό. Τον εαυτό μου τον έχω αυτοκρίνει όσο κανένας άλλος.
Σε τι πιστεύεις;
Στη γενεσιουργό αιτία που τη θυμήθηκε κι εκείνος ο Παρμενίδης που είχε πει: “Εν το παν”. Όλα τα γενεαλογικά δέντρα Εβραίων, Πόντιων, Θιβετιανών, Ινδών, όλες οι θρησκείες, ανατολικές και δυτικές, βόρειες και νότιες, που βασίζονται όμως σε γενεαλογικά δέντρα και σε φοβερή αλληλεγγύη, προσπαθούσαν να βρουν τον έναν, τον ελευθερωτή. Είτε Χριστός λεγόταν, είτε Βέγγος. Αλλά είμαι πιο αρχαίος απ’ αυτούς, γιατί ξέρω ότι το σύμπαν είναι μια τελεία, η οποία γίνεται γραμμή. Γι’ αυτό μια τελεία να τελειώνει, μία γραμμή τα ξαναρχίζει. Η γενεσιουργός αιτία δεν είναι καν η Εύα, ούτε ο Αδάμ. Γιατί υπήρξαν κότες κι όχι ελευθερωτές.
Υπάρχουν κάποιοι σημαντικοί άνθρωποι που σε επηρέασαν;
Προσπάθησα να καταλάβω τον Ηράκλειτο, τον Διογένη, τον Παρμενίδη, τον Οιδίποδα, τον Διγενή Ακρίτα.
Κι ο πατέρας του αναρχισμού ο Μπακούνιν;
Μπακούνιν, Μαρξ, Λένιν είναι μούμιες, όπως όλοι οι αρχαίοι Αιγύπτιοι Φαραώ.
Αυτά που ονειρεύεσαι τα έχεις ποτέ βιώσει;
Έχω γίνει γήπεδο και παίξανε όλοι στο κορμί μου και στο είναι όλα τα παιχνίδια των αιώνων, αλλά η πνοή μου θα γενεί το ηφαίστειο της βροχής. Κι έχω μια τελευταία επιθυμία. Γιατί ένα πολέμαρχος πάντα την έχει: Αν με σκοτώσει κάποιος, γιατί δεν πρόκειται να σκοτωθώ μονάχος, ούτε ν’ αυτοκτονήσω, όπως προσπάθησαν μερικοί να με δηλητηριάσουν πληρώνοντας τους απατεώνες γιατρούς τους, θέλω να με ξεχάσετε όλοι. Κι ούτε ποτέ ν’ αναφέρετε το όνομά μου, γιατί δεν θέλω καμία στρέβλωση και καμία δολοφονία στο όνομά μου.
Νιώθεις ριγμένος, ξένος με τους συνανθρώπους σου;
Σε εκατό μαγαζιά έχω δουλέψει και δεν έχω πάρει φράγκο. Έχω τρέξει σε εκδηλώσεις για τον κάθε κυνηγημένο κι αδικημένο και δεν έχω ακούσει καλή κουβέντα. Τώρα ο εαυτός μου αγωνίζεται να θεραπεύσει τις τελευταίες του πληγές που έχουν μείνει.
Πάντως, εξακολουθώ να λέω ή η κοινωνία θα προσαρμοστεί σε μένα ή εγώ σ’ αυτήν!
Μηχανή του Χρόνου – Αφιέρωμα στον ΝΙΚΟΛΑ ΑΣΙΜΟ
Θα ήθελα, ωστόσο, να αναφερθώ σε ένα – δυο ακόμη πραγματάκια: Ο Καραγεωργίου μού έστειλε με το ταχυδρομείο ένα CD και μία κασέτα. Στο CD περιέχεται ένα τρομερά σπάνιο ηχητικό ντοκουμέντο και, πιο συγκεκριμένα, η καταγραφή μίας παράστασης του Νικόλα Άσιμου και της παρέας του στο καφε-θέατρο ”Σούσουρο” τέλη της δεκαετίας του 1970. Όχι τραγούδια, μόνο πρόζες, τζαμαρίσματα και μπινελίκια του Άσιμου προς το κοινό και του κοινού προς τους καλλιτέχνες. Ποιος ξέρει ποιοί ήταν ακριβώς σε εκείνη την παρέα. Ο Χρήστος Ζυγομαλάς; Πολύ πιθανό! Ο Γιάννης Ζουγανέλης και ο συχωρεμένος Περικλής Χαρβάς; Σίγουρα πάντως ήταν – τους προσφωνεί ο Άσιμος – ο Κώστας Καραμήτρος, ντραμίστας της Λαιστρυγόνας του Σαββόπουλου, και η Σόνια, η δολοφονημένη τρανσέξουαλ των Εξαρχείων που την έκαναν τραγούδι ο Νικόλας και ποίημα η Κατερίνα μια φορά κι έναν καιρό. Η τελευταία, μάλιστα, ακούγεται να απαγγέλει δικά της φρικαρισμένα ποιήματα και πρόκειται μάλλον για τη μοναδική σωζόμενη καταγραφή της μέσα στο όλο κλίμα της παράστασης, αλλά και μιας ολόκληρης εποχής, που συνένωνε τον Bertolt Brecht με τον Frank Zappa και την Πλάκα με το Frisco!
Η κασέτα, πάλι, δεν περιείχε τίποτα. Ήταν ψαλιδισμένη κιόλας ώστε να μη μπορεί να παιχτεί ποτέ σε κασετόφωνο! Και ποιος έχει, αλήθεια, κασετόφωνο ακόμη στο σπίτι του; Στην πραγματικότητα επρόκειτο για την πιο πρωτότυπη πρόσκληση που θα μπορούσε να σκεφτεί ο Φώτης Καραγεωργίου. Το πιο παλιακό σύγχρονο link με την περίοδο που ο Νικόλας Άσιμος, όντας στο περιθώριο της δισκογραφίας, πωλούσε τις κασέτες με τα τραγούδια του στο τρίγωνο Προπύλαια – Εξάρχεια – Πολυτεχνείο.
Ο ψυχίατρος Σωτήρης Παστάκας μιλά για τον Νικόλα Άσιμο
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΑ ΧΑΝΙΑ ΤΟ 1984
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΣΙΜΟΣ ΓΙΟΥΣΟΥΡΟΥΜ
1979 Παράνομη κασέτα Νο 000002 “Είμαι Παλιάνθρωπος”
Πλευρά B
Κομμάτι 4
Μουσική:Νικόλας Άσιμος
Στίχοι:Νικόλας Άσιμος
1. Ήταν οι πόρτες μου δίχως μπαχτσέδες και μεντεσέδες κρατάνε τη γη
Γίναν οι φτέρνες μου σαν τροχαλίες και στον κουβά τους αράζεις εσύ
Αλλάζεις συχνά κάθε τόσο στολή, αλλάζεις οσμή, αλλάζεις σασί
Και η ελπίδα μας έχει θαφτεί σαν το Ντορή μες στο παχνί.
2. Πάγωσε η ψείρα μου και παραπαίουσα, μ ένα τικ-τακ μου ματώνει τ αυτιά
Όλα με πρόγραμμα, όλα στο σχέδιο, πρωτοκολλήσαμε τον έρωτα
Και θες να πετύχω με μια μπαταριά, χίλια φλουριά, χίλια φλουριά
Για να σου χαρίσω μαντάτα καλά, να χεις αγάπη μου λεφτά.
3. Ποντικοφάρμακο για τους μεγάλους και μουρουνόλαδο για τα παιδιά
Κι έπλεξες σώβρακα για τους φαντάρους και θυσιάστηκες πατριωτικά
Σου στέλνω μήνυμα μ ένα ταμ-ταμ να μαγειρεύεις με βιτάμ
Κι ήσουνα γόησσα κι έκανες μπαμ, γι αυτό σε ψάχνω στα χαμάμ.
4. Άδειο το βλέμμα σου, κούφιες οι ώρες μας, στα ενυδρεία σε χώσαν ζωή
Συνηθισμένοι καθένας στο ρόλο του, κι η φαντασία μας έχει χαθεί.
Την ξεπουλήσαμε στο γιουσουρούμ, για ένα κουστούμ, για ένα κουστούμ
Την ξεπουλήσαμε στο γιουσουρούμ, για ένα κουστούμ, για ένα κουστούμ.
5. Μια διαδήλωση, δέκα μικρόφωνα και τα μεγάφωνα στη διαπασών
Χιλιάδες δίποδα με μαγνητόφωνα κι έχουν λουστεί με την ίδια λοσιόν
Ξεπουληθήκατε στο γιουσουρούμ, για ένα κουστούμ, για ένα κουστούμ
Κι ο εαυτούλης σας πέταξεβζουμ, ταρατατατζούμ, ταρατατατζούμ.
6. Ω, εποχή μου θυμίζεις τον Καίσαρα κι οι μελλοθάνατοι σε χαιρετούν
Κι όσο γερνώ μπουσουλώ με τα τέσσερα, τα τροχοφόρα με προσπερνούν
Φεύγω και πάω να βρω στο Μπανγκόκ το σύντροφό μου τον Κινγκ-Κονγκ
Μες στο μυαλό μου βαράνε τα γκογκ, μοιάζω με μπάλα του πινγκ-πονγκ.
7. Μας εκτελούνε με σφαίρες ντουμ-ντουμ, σφαίρες ντουμ-ντουμ, σφαίρες ντουμ-ντουμ
Κι εμείς ξεπουλιόμαστε στο γιουσουρούμ, ταρατατατζούμ, για ένα κουστούμ.
ΓΙΟΥΣΟΥΡΟΥΜ
ΜΟΥΣΙΚΟ ΚΑΦΕΝΕΙΟ «ΣΟΥΣΟΥΡΟ»
ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΜΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ.
ΧΩΡΙΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ.
ΧΩΡΙΣ ΦΙΡΜΕΣ ΚΑΙ ΗΧΗΡΑ ΟΝΟΜΑΤΑ.
ΧΩΡΙΣ ΤΑ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΤΕΧΝΙΚΑ ΜΕΣΑ.
ΚΟΝΤΡΑ ΣΤΑ ΚΑΘΙΕΡΩΜΕΝΑ.
ΠΑΡΑ ΤΟΝ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΑ ΜΑΖΙΚΑ ΜΕΣΑ ΤΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ.
ΠΑΡΑ ΤΙΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΚΡΑΤΟΥΝ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥΣ ΤΟ ΚΑΤΕΣΤΗΜΕΝΟ ΘΕΑΜΑ, ΝΑ ΜΑΣ ΔΙΑΒΡΩΣΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΣ ΕΝΤΑΞΟΥΝ ΣΤΟ ΚΥΚΛΩΜΑ ΤΟΥΣ.
ΠΑΡΑ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ ΠΟΥ ΜΑΣ ΓΙΝΕΤΑΙ.
[…]
ΚΑΙ Η ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΜΑΣ, ΟΤΙ ΘΑ ΠΑΛΕΨΟΥΜΕ ΕΞΩ ΑΠΟ ΟΠΟΙΕΣΔΗΠΟΤΕ ΠΙΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΘΑ ΚΡΑΤΗΣΟΥΜΕ ΜΟΝΟΙ ΜΑΣ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΜΑΣ, ΕΓΙΝΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ.
ΤΩΡΑ ΑΚΡΙΒΩΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΕΠΟΧΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΜΑ.
ΑΝΤΕΞΑΜΕ ΣΤΟ ΔΥΣΚΟΛΟ ΚΑΙΡΟ. ΤΟ ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΩΡΙΜΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΠΟΥ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ ΗΡΘΕ ΚΑΙ ΜΑΣ ΒΡΗΚΕ.
[…]
ΔΙΟΡΘΩΝΟΥΜΕ ΤΑ ΛΑΘΗ ΜΑΣ, ΑΝΑΝΕΩΝΟΥΜΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΣ, ΖΩΝΤΑΝΕΥΟΥΜΕ ΤΟ ΗΑΦΕΝΕΙΟ ΜΑΣ.
ΚΑΙ ΣΤΕΚΟΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΣΥΝΕΠΕΙΣ Σ’ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΑΜΕ.
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟΣ ΕΧΘΡΟΣ ΓΑΙ ΤΟ ΚΟΙΝΟ ΑΠ’ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ «ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ» ΠΟΥ ΓΑΙ ΤΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΤΟΥΣ ΤΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ, ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΣΧΗΜΑ ΤΗΣ ΑΝΕΜΕΛΗΣ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗΣ, ΤΟ ΑΠΟΚΟΙΜΙΖΟΥΝ. ΤΟ ΑΠΟΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟ ΑΠΟΚΟΠΤΟΥΝ ΑΠΟ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΤΟΥ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ.
ΚΑΙ ΜΑΖΙ ΜΑΣ ΔΙΑΣΚΕΔΑΖΕΤΕ. ΟΧΙ ΟΜΩΣ ΕΥΚΟΛΑ.
ΔΥΣΚΟΛΑ ΠΑΙΡΝΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΤΟ ΚΑΤΩΦΛΙ ΜΑΣ.
ΚΙ ΟΠΟΙΟΣ ΤΗΝ ΠΑΙΡΝΕΙ ΞΕΡΕΙ ΤΟ ΓΙΑΤΙ.
ΣΕΛ. 261-262.
ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΚΑΦΕΝΕΙΟ
[…]
ΚΑΙ ΤΟ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ, ΔΕ ΦΤΑΙΝΕ ΑΥΤΟΙ, ΑΛΛΑ ΟΙ ΚΟΜΜΑΤΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ ΕΚΕΙΝΟΙ ΠΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΤΟ ΣΥΜΒΙΒΑΣΜΟ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΖΑΡΕΜΑΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΡΧΟΥΣΑ ΤΑΞΗ, ΧΤΥΠΩΝΤΑΣ ΣΤΗ ΓΕΝΕΣΗ ΤΟΥ ΤΟ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ, ΑΠΟΤΕΛΟΥΝΤΕΣ ΕΤΣΙ ΤΟ ΣΤΗΡΙΓΜΑ ΤΗΣ ΒΑΣΗΣ ΤΟΥ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ.
ΓΙΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΜΕΝΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΠΗΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΜΟΥ ΚΙ ΕΧΟΝΤΑΣ ΑΜΕΣΗ ΑΝΑΓΚΗ ΝΑ ΕΡΓΑΣΤΩ, ΠΡΟΤΙΜΗΣΑ ΝΑ ΜΗΝ ΑΛΛΑΞΩ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ, ΑΛΛΑ ΕΠΙΑΣΑ ΕΝΑ ΜΙΚΡΟΜΑΓΑΖΟ, ΟΠΟΥ ΞΕΚΙΝΩ ΜΟΝΟΣ ΜΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΚΙΘΑΡΑ ΜΟΥ ΝΑ ΞΑΝΑΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΩ ΜΑΖΙ ΣΑΣ. ΩΣΠΟΥ ΝΑ ΣΥΣΠΕΙΡΩΘΟΥΜΕ ΟΛΕΣ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΤΡΑΒΗΞΟΥΜΕ ΩΣ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΝ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΜΑΣ ΣΥΝΕΠΕΙΑ. ΝΑ ΓΙΝΕΙ Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΟΜΑΔΟΠΟΙΗΣΗ, ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΕΙ Ο ΑΛΗΘΙΝΟΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΣ ΘΙΑΣΟΣ, ΝΑ ΓΕΝΝΗΘΟΥΝ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΚΑΦΕΝΕΙΑ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΣΥΜΒΑΛΛΟΥΜΕ ΕΜΠΡΑΚΤΑ ΚΙ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΩΝ ΚΑΤΑΠΙΕΣΤΩΝ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΜΑΣ.
ΖΗΤΩ ΤΗΝ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΟΛΩΝ ΣΑΣ.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΣΙΜΟΣ
ΘΑ ΜΕ ΒΡΕΙΤΕ ΣΤΗΝ ΠΛΑΚΑ ΣΤΑ ΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΟΔΟΥ ΜΝΗΣΙΚΛΕΟΥΣ.
Ο ΤΙΤΛΟΣ ΤΟΥ ΜΑΓΑΖΙΟΥ ΕΙΝΑΙ: «ΓΙΑ ΕΝΑ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΚΑΦΕΝΕΙΟ»
ΣΕΛ. 264-265.
Νικόλας Άσιμος -Σπάνιο Ντοκουμέντο για τις ηχογραφήσεις
ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ ΠΟΥ ΠΕΡΑΣΕ Η ΠΕΙΡΑ ΜΑΣ ΔΙΔΑΞΕ ΠΩΣ ΤΟ «ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΚΑΦΕΝΕΙΟ» ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΜΟΝΟ ΣΕ ΑΜΕΣΗ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΑ ΤΑΞΙΚΑ ΕΚΕΙΝΑ ΣΤΡΩΜΑΤΑ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΕΚΦΡΑΣΕΙ.
Η ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΑΣ ΜΕ ΑΠΕΡΓΙΑΚΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΕΡΓΑΤΩΝ, Η ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΜΑΣ ΣΕ ΔΙΚΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΑΓΩΝΙΣΤΕΣ, ΟΙ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΙΣ ΜΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΜΑΓΑΖΑΤΟΡΕΣ ΚΑΙ Η ΡΙΖΙΚΗ ΜΑΣ ΑΝΤΙΘΕΣΗ Μ′ ΟΛΟ ΤΟ ΚΑΤΕΣΤΗΜΕΝΟ ΘΕΑΜΑ ΚΑΙ ΤΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΤΩΝ ΚΥΚΛΩΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΤΟ ΣΥΝΤΗΡΟΥΝ, ΔΥΝΑΜΩΣΑΝ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΜΑΣ ΟΔΗΓΗΣΑΝ ΣΕ ΝΕΟΥΣ, ΠΙΟ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΟΥΣ , ΤΡΟΠΟΥΣ ΕΠΑΦΗΣ ΜΕ ΤΟ ΚΟΙΝΟ. «ΠΡΟΚΗΡΥΞΕΙΣ, ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ, ΑΝΟΙΧΤΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ, ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΖΙ ΤΟΥ…» ΒΡΕΘΗΚΑΝ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΚΙ ΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΒΟΗΘΗΣΑΝ ΣΤΙΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΜΑΣ, ΠΑΛΕΨΑΝ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΠΛΑΤΥΤΕΡΑ ΓΝΩΣΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΤΗΣ ΔΟΥΛΕΙΑΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΕΠΕΔΡΑΣΑΝ ΕΝΕΡΓΑ ΣΤΟ ΠΡΟΧΩΡΗΜΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΜΟΡΦΗΣ ΤΗΣ.
ΦΑΝΗΚΕ ΠΙΟ ΚΑΘΑΡΑ ΠΩΣ ΟΙ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΤΑ ΩΡΙΜΕΣ, Η ΠΟΛΙΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΟΛΟ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΩΝ ΣΤΡΩΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΑΥΞΑΝΕΙ, ΚΑΙ ΜΙΑ ΚΙΝΗΣΗ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΑ ΜΠΟΥΡΖΟΥΑΔΙΚΑ ΚΑΝΑΛΙΑ, ΥΠΗΡΕΤΩΝΤΑΣ ΑΝΟΙΧΤΑ ΤΗΝ ΑΣΥΜΒΙΒΑΣΤΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΗ ΑΛΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΠΛΕΥΡΟ ΤΩΝ ΑΓΩΝΩΝ ΤΗΣ ΕΡΓΑΤΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΛΑΟΥ, ΑΠΟΔΙΔΕΙ ΚΑΡΠΟΥΣ.
Η ΕΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΑΠΟΨΗ ΤΟΥ ΚΑΤΕΣΤΗΜΕΝΟΥ ΑΣΤΙΚΟΥ ΘΕΑΜΑΤΟΣ ΓΑΙ ΤΟΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ ΕΙΔΩΛΟ, ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ ΞΕΧΩΡΙΣΤΟ ΑΤΟΜΟ, ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ ΑΠΟ ΑΠΟΣΤΑΣΗ, ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ ΑΠΟΛΙΤΙΚΟ, ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ ΘΕΟ, ΠΗΓΕ ΠΕΡΙΠΑΤΟ. ΑΠΟΔΕΙΧΤΗΚΕ ΚΑΙ ΕΜΠΡΑΚΤΑ ΠΩΣ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΤΟ ΚΟΙΝΟ, ΕΙΔΙΚΑ ΟΤΑΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΚΑΤΩΤΕΡΑ ΣΤΡΩΜΑΤΑ, ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ Η ΑΣΤΙΚΗ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ ΑΠΟΚΑΛΕΙ ΔΙΑΝΟΗΤΙΚΑ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΜΕΝΟΥΣ, ΟΙ ΕΡΓΑΤΕΣ, ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ, Ο ΦΤΩΧΟΣ ΚΙ ΑΜΟΡΦΩΤΟΣ ΛΑΟΣ, ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΠΙΟ ΩΡΙΜΟΙ ΚΑΙ ΠΙΟ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟΙ ΑΠ’ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ.
Η ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΕΧΝΗ ΘΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕΙ ΜΟΝΟΝ ΣΕ ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΟΛΩΝ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΣΤΡΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΣΥΝΔΕΘΟΥΝ ΑΜΕΣΑ ΜΑΖΙ ΤΟΥΣ, ΣΑΝ ΙΣΟΙ ΠΡΟΣ ΙΣΟΥΣ ΧΩΡΙΣ ΚΑΡΙΕΡΙΣΤΙΚΑ ΚΟΜΠΛΕΞ ΚΑΙ ΒΟΛΕΜΑΤΑ ΣΤΙΣ ΨΕΥΔΑΙΣΘΗΣΕΙΣ, ΚΑΙ ΘΑ ΠΑΛΕΨΟΥΝ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΡΓΑΤΙΚΗ ΤΑΞΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ.
ΓΙΑ ΝΑ ΕΡΘΟΥΜΕ ΣΕ ΣΥΧΝΗ ΕΠΑΦΗ, ΝΑ ΣΥΝΔΕΘΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΑΝΤΑΛΛΑΞΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΕΙΡΑ ΜΑΣ ΜΕ ΟΛΟ ΚΑΙ ΠΛΑΤΥΤΕΡΑ ΛΑΙΚΑ ΣΤΡΩΜΑΤΑ, ΝΑ ΜΑΘΟΥΜΕ ΑΠ’ ΑΥΤΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ ΑΠΟ ΜΑΣ· ΕΦΕΤΟΣ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΘΑ ΠΕΡΙΟΔΕΨΟΥΜΕ ΤΙΣ ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ.
ΠΙΣΤΕΥΟΥΜΕ ΠΩΣ Η ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΩΡΙΜΗ ΝΑ ΜΑΣ ΔΕΧΤΕΙ. ΟΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΜΑΣ ΘΑ ΠΕΤΥΧΟΥΝ.
ΖΗΤΑΜΕ ΤΗ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΟΛΩΝ ΣΑΣ. Ο ΚΑΘΕΝΑΣ, Η ΚΑΘΕΜΙΑ ΣΤΗ ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΣΑΣ, ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΤΕ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ.
ΘΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΟΥΜΕ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΑ ΜΟΝΟΠΩΛΙΑ ΤΩΝ ΔΙΣΚΩΝ.
ΚΕΙΜΕΝΑ, ΣΚΕΤΣ, ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΑ.
ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΙ ΔΙΕΘΝΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ.
ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΣ ΘΙΑΣΟΣ ΜΟΥΣΙΚΩΝ
ΟΜΑΔΑ ΓΙΑ ΕΝΑ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΚΑΦΕΝΕΙΟ
ΣΕΛ. 272-273
Η ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΤΕΛΟΥΣ
Στις αρχές της δεκαετίας του ’80, ο Άσιμος βρέθηκε σε πολύ δύσκολη ψυχολογική κατάσταση. Έπαθε νευρική κρίση και χρειαζόταν νοσηλεία. Χάρη στην κινητοποίηση και τη φροντίδα φίλων και συνεργατών του, ο εγκλεισμός του σε ίδρυμα αποφεύχθηκε.
Ο ψυχισμός του όμως, είχε τραυματιστεί ανεπανόρθωτα. Λίγα χρόνια μετά, η είδηση ότι ο Άσιμος κατηγορήθηκε από νεαρή φοιτήτρια για βιασμό, συγκλόνισε τον καλλιτεχνικό κόσμο και την κοινή γνώμη. Αποφυλακίστηκε με χρηματική εγγύηση, αλλά δεν κατάφερε να ξεπεράσει το σοκ της καταγγελίας η οποία δεν αποδείχθηκε ποτέ, καθώς η δίκη δεν πρόλαβε να γίνει….
Το περιστατικό στιγμάτισε τον Νικόλα και αποτέλεσε την αρχή του τέλους. Η κατηγορία του βιαστή ήταν ασήκωτο βάρος για τον Άσιμο. Όταν αφέθηκε ελεύθερος και γύρισε στο σπίτι του στα Εξάρχεια, άρχισε να παλεύει με τους δαίμονές του. Δεν είχε πια πολλούς φίλους και συνεργάτες, αφού οι περισσότεροι τον είχαν εγκαταλείψει.
Ένας από τους ανθρώπους που εμπιστευόταν μέχρι το τέλος, ήταν ο Νίκος Ζερβός. Όταν ο Άσιμος πήρε την απόφαση να βάλει τέλος στη ζωή του, τηλεφώνησε στον φίλο του και τον προειδοποίησε για την πράξη του, με τον δικό του ξεχωριστό τρόπο.
Ο Ζερβός δεν τον πίστεψε, παρά μόνο την επόμενη μέρα, όταν ήρθαν στα αυτιά του τα δυσάρεστα νέα. Ο Άσιμος είχε κρεμαστεί.
Ήταν 17 Μαρτίου του 1988….
Ανοικτή επιστολή του Ν.Ασιμου Στα ΜΜΕ
«Κάτι ανάλογο είχε πει και η μάνα του Νικόλα Άσιμου στην κηδεία του, στην οποία είχε παρευρεθεί πολύς κόσμος, μεταξύ αυτών και πολλοί επώνυμοι: “Καλά, είχες τόσο πολλούς φίλους, Νικόλα μου; Κι εσείς, βρε παιδιά, πού ήσασταν τότε που σας χρειαζόταν;”».
ΔΕΝ ΣΤΑΜΑΤΑΕΙ ΑΥΤΗ Η ΒΟΛΤΑ ΟΥΤΕ ΠΟΤΕ ΤΗΣ ΕΧΕΙ ΑΡΧΙΣΕΙ
Νικόλας Άσιμος-Ειμαστέ Τρομοκράτες
ΑΡΓΙΑ-ΑΠΕΡΓΙΑ
Διοργανώνουμε πάρτυ, παρτούζες
(μάλιστα μοιράζουμε τσάμπα βεντούζες)
και κάθε είδους κοινωνική εκδήλωση
ως και προεκλογικές εκστρατείες
στυλ Μικρασιατικής καταστροφής
προς το παρόν θα μας βρείτε στην Πλάκα
Μνησικλέους 15, 1ος όροφος
μισογκρεμισμένο κτίριο κατάληψης
κάθε γνώμη όσο ταπεινά παρανοϊκή
κι αν είναι
την συζητάμε ανοιχτόμυαλα
σε υπόγειο δωμάτιο
με κλειστά παραθυρόφυλλα
η αίθουσα διαθέτει εγκληματισμό
σουρεαλιστικές κληματαριές
κι ο κλητήρας μάς ψήνει
Ελληνικό καφέ στο μπρίκι
όμως σήμερα, αύριο και μεθαύριο
θα είμαστε κλειστά
λόγω φιλοσοφικής αργίας
και ποιητικής απεργίας
© MENELAOS KARAGIOZIS, HELLENIC POETRY, 2019
Recent Comments